Application Support Engineer C10
Citigroup
Santiago, CL
hace 2 días
source : DirectEmployers Association

About Citi / Acerca de Citi English : Citi, the leading global bank, has approximately 200 million customer accounts and does business in more than 160 countries and jurisdictions.

Citi provides consumers, corporations, governments and institutions with a broad range of financial products and services, including consumer banking and credit, corporate and investment banking, securities brokerage, transaction services, and wealth management.

Our core activities are safeguarding assets, lending money, making payments and accessing the capital markets on behalf of our clients.

Diversity is a key business imperative and a source of strength at Citi. We serve clients from every walk of life, every background and every origin.

Our goal is to have our workforce reflect this same diversity at all levels. We are also committed to attracting and retaining women into careers in information technology by leveraging the power of global relationships, collaboration and learning - to build a strong eco-system of women who can provide support and mutual benefit.

Español Citi, el banco global líder, tiene aproximadamente 200 millones de cuentas de clientes y opera en más de 160 países y jurisdicciones.

Citi ofrece a consumidores, corporaciones, gobiernos e instituciones una amplia gama de productos y servicios financieros, que incluyen banca y crédito al consumidor, banca corporativa y de inversión, corretaje de valores, servicios de transacciones y administración de patrimonio.

Nuestras actividades principales son salvaguardar activos, prestar dinero, realizar pagos y acceder a los mercados de capitales en nombre de nuestros clientes.

La diversidad es un imperativo comercial clave y una fuente de fortaleza en Citi. Servimos a clientes de todos los ámbitos de la vida, todos los antecedentes y todos los orígenes.

Nuestro objetivo es que nuestra fuerza laboral refleje esta misma diversidad en todos los niveles. También estamos comprometidos a atraer y retener mujeres en carreras en tecnología de la información aprovechando el poder de las relaciones globales, la colaboración y el aprendizaje, para construir un ecosistema sólido de mujeres que puedan brindar apoyo y beneficio mutuo.

Key Responsibilities / Responsabilidades Claves English An Application Support Engineer is an IT professional who provides technical support regarding a spectrum of software used within a specific business sector.

As part of an IT support team, an Application Support Analyst needs both technical knowledge and "people" skills to do their job well.

A good Application Support Analyst should have a very good understanding of databases, operating systems, integration technologies and programming / automation.

As an Application Support Engineer within the Institutional Clients Group (ICG) business, you will be part of a growing team in Chile responsible for : + Day-to-day availability of the applications (and ensuring any impacts are taken care of and accurately communicated to business users and technology senior leaders).

  • actively proposing, implementing and chasing actions that increase application stability / reliability and that enhance our team's operational efficiency, especially via automation.
  • As a Level 2 Engineer, you will work closely with Level 1 Support, Development teams, Infrastructure teams and the business (internal customers), all of them across different countries and time zones withing Latin America.

    You should be technically astute, well organized, and proactive and be comfortable discussing issues with business and technical users at all levels.

    The desired candidate will also need to possess hunger for learning, good multi-tasking skills and availability for on-call support (in shifts with the rest of the team).

    Aside of all the above, you will be a part of an international company with people from all over the world - with all the diversity and different cultures that brings by itself.

    It will open a completely new world for you. Español : Un ingeniero de soporte de aplicaciones es un profesional de TI que brinda soporte técnico con respecto a un espectro de software utilizado dentro de un sector comercial específico.

    Como parte de un equipo de soporte de TI, un analista de soporte de aplicaciones necesita conocimientos técnicos y habilidades blandas para hacer bien su trabajo.

    Un buen analista de soporte de aplicaciones debe tener un buen entendimiento de bases de datos, sistemas operativos, tecnologías de integración y programación / automatización.

    Como Ingeniero de Soporte de Aplicaciones dentro del negocio del Grupo de Clientes Institucionales (ICG), usted será parte de un equipo en crecimiento en Chile responsable de : - Disponibilidad diaria de las aplicaciones (y garantizar que cualquier impacto se atienda y se comunique con precisión a los usuarios comerciales y a los líderes tecnológicos senior).

  • Proponer, implementar y perseguir activamente acciones que aumenten la estabilidad / confiabilidad de la aplicación y que mejoren la eficiencia operativa de nuestro equipo, especialmente a través de la automatización.
  • Como ingeniero de nivel 2, trabajará en estrecha colaboración con el soporte de nivel 1, los equipos de desarrollo, los equipos de infraestructura y el negocio (clientes internos), todos ellos en diferentes países y zonas horarias dentro de América Latina.

    Debe ser una persona técnicamente astuta, bien organizada y proactiva, y debe sentirse cómodo al discutir problemas con usuarios comerciales y técnicos en todos los niveles.

    Deberá también hambre de aprendizaje, buenas habilidades multitarea y disponibilidad para soporte de guardia (en turnos con el resto del equipo)Adicionalmente a todo lo anterior, serás parte de una compañía internacional con gente alrededor de todo el mundo - con toda la diversidad y diversas culturas que eso trae consigo.

    Abrirá un mundo completamente nuevo para ti. Essential Skills / Habilidades Escenciales. + Working experience 2+ years on a Tech related role / / Experiencia laboral de 2+ años en roles relacionados a tecnología.

  • Working knowledge of English, both oral and written is required (at least medium level) / / Experiencia con Ingles, ambos oral y escrito es requerido.
  • Working experience on supporting applications running in Unix / Linux, Windows, and Cloud environments. / / Experiencia real en soporte de aplicaciones sobre Unix / Linux, Windows y ambientes Cloud.
  • Working experience on SQL databases, Java Application Servers and / or IIS from an application perspective. / / Experiencia real con bases de datos SQL, Servidores de aplicaciones Java y / o IIS (desde el punto de vista aplicativo)+ Working experience in Distributed systems from an application point of view.
  • Experiencia en sistemas distribuidos enfocado en el punto de vista aplicativo. Desirable Skills that will be a plus / / Habilidades consideradas como un adicional : + Developer experience background is a plus (Java and / or .

    NET) / / Experiencia en Desarrollo de aplicaciones (Java and / or .NET)+ Working knowledge on integration technologies like MQ series, ConnectDirect (NDM) or on scheduling tools like Autosys and Tivoli (TWS) is a plus / / Experiencia en tecnologias de integracion como MQ, ConnectDirect (NDM) o herramientas de scheduling como Autosys y Tivoli.

  • Working experience on DevOps tools (Ansible, Bitbucket, Jenkins, etc.), as well as on programming / scripting for automation purposes is a plus.
  • Experiencia en herramientas DevOps (Ansible, Bitbucket, Jenkins, etc.) así como también programación / scripts para automatización.

  • Experience in Incident, Problem, Change and Release management processes is a plus / / Experiencia en los procesos de ITIL para manejos de Incidentes, Problemas y Control de cambios.
  • ServiceNow experience is a plus. / Experiencia en ServiceNow.Esta y todas las ofertas de Citigroup 21.015 que incentiva la inclusión de personas en situación de discapacidad al mundo laboral.
  • Job Family Group : Technology Job Family : Applications Support Time Type : Full time Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.

    Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.

    Citigroup Inc. and its subsidiaries ("Citi") invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities.

    If you are a person with a disability and need a reasonable accommodation to use our search tools and / or apply for a career opportunity review Accessibility at Citi (https : / / ) .

    View the "EEO is the Law (https : / / ) " poster. View the EEO is the Law Supplement (https : / / EEO Supplement Final JRF QA ) .

    View the EEO Policy Statement ( aa ) .View the Pay Transparency Posting (https : / / %20English ) Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.

    Minority / Female / Veteran / Individuals with Disabilities / Sexual Orientation / Gender Identity.

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